Claudia Gray,

Akademie Evernight - Claudia Gray

6:22 Tereza Vlčková 0 Comments


Autorka: Claudia Gray
Nakladatelství: Egmond
Počet stran: 319
Vyprávění: Ich forma (Bianca)


Rodiče sedmnáctiletou Biancu vytrhli z města, kde doposud žili a odvezli ji s sebou na strašidelnou, ponurou akademii Evernight, kde chtějí bydlet ve věžním bytě a učit Biancu společně s ostatními studenty, mezi které má Bianca zapadnout. Protože se jí to ale moc nelíbí, rozhodne se první den nového semestru utéct z domova, aby tak dala rodičům najevo, co si o Evernightu myslí. Daleko se ale nedostane - dojde jen k lesu u akademie, kde potká sympatického mladíka Lucase, díky kterému si uvědomí, že útěkem vlastně nic nevyřeší, a vrátí se zpět do Evernightu, kde začně semestr jako by se nic nestalo.
První dny ale nejsou pro Biancu úplně růžové. Nezapadá mezi ostatní tipické studenty Evernightu, kteří jsou dokonalí, bohatí a namyšlení.Navíc se neustále se naivně upíná na Lucase.
Na scéně se také objevuje Balthazar, sympatický mladík, který jeví o Biancu víc zájmu, než by měl, a zakřiknutá Raquel, která se mi od začátku moc nezdála, a která také mezi studenty nezapadá a postupně se stává Biančinou nejlepší kamarádkou.
Ale k mému sklamání Balthazar jako Biančin kluk nedostane moc šancí, protože Bianca + Lucas = love forever, jak už jsem si zvykla z podobných stereotipních romantických vampire knížek. Lucas se s Biancou sblíží a on si myslí, že potřebuje ochránit, ale plete se.
Kniha mi ze začátku přišla obyčejná, trochu depresivní, protože jsem čekala, že bude Bianca odvrženec neustále se utápějící v depresích. Zhruba ve 2/4 se děj ale zvrtne naprosto (ne)čekaným směrem. Každý čeká, že zvlášní schopnosti bude mít kluk, ale tady je to přesně naopak, i když ne tak docela.
Autorka se každopádně snažila něco zamaskovat, a snažila se tak usilovně, až čtenář ve zlomovém momentu naprosto neví o co gou. Navíc tento zvrat ani nevysvětlí a ponechává čtenáře jen v pár informacích. Když k tomu ještě připočtu věci, která Bianca běžně dělá, a které jsou na začátku knihy úplně vynechány a neuvěřitelný Biančin nezájem o celou věc, je to velice, velice nepovedený zvrat.
Co mě ale celou knihu udivovalo byla Biančina naivita. Víc než, než jako sedmnáctiletá studentka mi připadá jako jedenáctiletá vyjukaná holčička, která se neustále potřebuje držet někoho za ručičku, a to nejen Lucase, ale také svých rodičů, kterí bydlí na Evernightu v bytě pro učitele, a Bianca za nimi neustále chodí, vodí k nim svoje kamarády, a celkově s nimi má velmi přátelský vztah, téměř jako malé dítě.
Akademie Evernight je celkově obyčejná kniha s trochu pozměněnou, ale stejně nepříliš originální zápletkou upír - člověk. Tento díl mi přišel jako něco mezi odpočinkovým a nezáživným čtením. Každopádně svoje klady určitě má, a četla se mi docela dobře. Někdy jsem se ale musela pozastavit a přemýšlet - kurva, co to ta holka dělá?! 

Hodnocení: 4/10

You Might Also Like

0 komentářů: