Postřehy

Dokonalí fantasy hrdinové - dokonale stejní

11:41 Tereza Vlčková 8 Comments



Když ke mně kamarádky přišly o prázdninách, a já měla vyskládané všech 45 knížek na sobě, Alice užasla. "Do teď jsem nevěděla, že tolik fantasy knížek pro teenagery existuje, dokuď jsem je neviděla u tebe."
Jo, čtu fantasy, young adult a podobné romantické žánry - nadpřirozené schopnosti, hrdinky se skyrtými přednostmy, ale hlavně KLUCI. Krásní, tajemní a neobyčejní kluci s úžasným vzhledem a dokonalými vlastnostmi...
Jenže... člověk který přečetl tolik podobných knížek co já už se dívá poněkud skepticky na dalšího nového "dokonalého kluka."
Proč? Protože jsou všichni stejní.



Jméno: Obvykle nějaké zvláštní, nepoužívané, nebo nějaká důlmysná zkratka či velmi skromná přezdívka.
např.: Edward - nepoužívané, Patch - důmyslná přezdívka, Shay - zkratka, která by normálního člověka nikdy nenapadla...

Oči: Obvykle neobvyklé
např.: stříbrné, fialové, zlaté, žluté
nebo s jinými znaky
např.: s růžovými puntíky, medově zlato fialovým žíháním...

Postava: Štíhlá až hubená, přesto ale dokáže přeprat pět dvakrát větších chlapů
obvykle bývá i vysoký.
Obvykle nechodí na záchod.

Vlasy: Většinou s nějakým šťavnatým přívlastekem
např. medově zlaté, tmavě čokoládové s karamelovými odlesky...
nebo jiná neobvyklá barva
např. černá, bronzová...

Schopnosti: Většinou nadpřirozené, plus ještě nějak ozvláštněné
např. hodný upír vegetarián, vlkodlak s vlčíma očima i v lidské podobě, vůdce generace...
pokud nemá na začátku knihy žádné zvláštní schopnosti, buďto je v průběhu získá a všechny zachrání, nebo je klíčová postava v nějakém proroctví
a plus to všechno umí přeprat pět dvakrát větších chlapů jako správný chlap - bez použití svých schonpností a potom všechny zachránit

Zájmy: Píše nebo cituje básně, čte filosofii (v šestnácti? a mám si myslet, že je to reálný?!), to vše od deseti let, kdy se začal prát s pěti dvakrát většími chlapy a prožívat různá životní příkoří, nebo hraje na kytaru/piáno/ jiný hudební nástroj a skládá písně.

Minulost: Obvykle velmi traumatická nebo pochmurná (mučení, pokus zabít ho, tvrdý výcvik). Celé to na něm zanechalo traumata a deprese nebo různé strachy, ale přesto se chová jako normální, veselý, psychicky zdravý kluk.
Minulost je obvykle obejmutíhodná.

Rodiče: Obvykle nemá, přišel o ně při tragických/traumatických/pochmurných událostech, nebo žijí daleko od něj.
Přes to všechno ale má peníze, auto a byt, nebo mu rodiče posílají peníze.

Stav: Obvykle panic. I přes všechny jeho fyzické přednosti.

Jiné: Obvykle šííííleně smutné oči, jizvy, nebo jiné znaky, kterými může dokázat, jak šííííleně trpěl.
-
Pokud nechodí do školy, má maturitu, nebo je tak šíleně geniální, že už má i znalosti jako z vysoké.
Umí minimálně pět věcí, co holka - hlavní hrdinka - neumí.


A to je podle vás dokonalost? Že jsou všichni jako ze šablony?
Samozřejmě mám fantasy knihy ráda, ačkoliv už se mi začínají trochu přejídat, ale profil tohoto "dokonalého hrdiny" jsem prostě musela sepsat. No uznejte =D.

You Might Also Like

8 komentářů:

  1. Tak tohle mě neskutečně pobavilo :D :D Díky za zvednutí nálady :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek, nejvíce mě pobavilo to s tím záchodem :D

    OdpovědětVymazat
  3. "Oči: obvykle neobvyklé" :D pěkně jsi to shrnula :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý článek - rozhodně pravda! =))

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělé shrnutí! Máš naprostou pravdu, přestože někdy se vážně objeví nějaký neobvyklejší znak. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Právě proto mě zaujme, když některý z knižních hrdinů nespadá do téhle škatulky :)

    OdpovědětVymazat
  7. To je dokonalý... :D ale máš pravdu, že většinou jsou si všichni podezřele podobní - svalnatí, vysocí, s tajuplnýma očima a ohromně sexy. Někdy se to začne až přejídat, ale já YA knihy kombibuji s epickou fantasy, takže mi to zase až tak nevadí. :)

    OdpovědětVymazat