Fotky

Temelín - Den otevřených dveří

13:33 Tereza Vlčková 2 Comments

Omlouvám se za to bílé orámování textu, nejde mi to dát pryč :/.


Tak jsme dnes navštívili den otevřených dveří v JE Temelín :). Musím říct, že mě jaderná energetika vždycky fascinovala a tahle exkurze se mi moc líbila =D.

Jenom abyste se nedivili, tohle je Čiky - můj pejsek. Je jí už dvanáct let a je slepá, takže se neděste těch očí. Ale má nádherný kožich a je hrozně roztomilá :).
________________________________________________________________________
Dostali jsme občerstvení zadarmo =D. Koláč byl vážně super, stejně jako chlebíček. Ale džus byl dost hnusný, kafe jsem raději nezkoušela a natočit si znovu vodu už nám nedovolili, škrti =D. Ale jídlo bylo fajn, ani moc nezářilo =D.
Ťuťu :D. Čiky před modelem reaktoru, tyče se právě vytahují a reakce se rozjíždí naplno =D.
Právě se díváte na model jaderného reaktoru. To pruhované jsou regulační tyče, kterými se omezuje výkon.
Opět Čiky zapózovala =D.
Informační centrum JE Temelín je v malém zámečku kousek od elektrárny.
Chladící věže v celé své kráse. Z dálky vypadají o dost větší, ačkoliv mají 155 metrů na výšku.
Model chladící věže v informačním centru. Překvapilo mě, že spodem věže protéká voda, která je dokonce vidět :).

Chladící věže zespoda. Přijdou mi vážně impozantní... Vám?

Jinak informační centrum Temelína doporučuju navštívit, mají tam opravdu propracované modely, některé i interaktivní, takže si můžete všechno důkladně prohlédnout.

You Might Also Like

2 komentáře:

  1. Milá Flash, zajímavá jihočeská exkurze. Nejvíc mě zaujala roztomiloučká Čiky a dorty ;-).
    Z jihočeska zdraví a prima neděli přeje
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná Čiky! Obdivuji Tě, že se Ti v Temelíne líbilo, já když tam byla, tak jsem odpočítávala minuty, kdy to skončí. :)

    OdpovědětVymazat