Christopher Paolini,

RC Rewiev: Eldest

8:35 Tereza Vlčková 0 Comments


Autor: Christopher Paolini
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 656
Forma vyprávění: Er forma
Žánr: Fantasy
Anotace: Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo ...
Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět!
Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou...
Druhý díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.

Na druhý díl jsem se těšila prakticky od konce prvního. Byla jsem hodně zvědavá, co Paolini připravil, a Eldest mě rozhodně nezklamal. Nejvíc mě překvapil začátek, protože měl opravdu rychlý spád, který jsem absolutně nečekala. Ale budiž, takovéhle rychlé vtažení do děje jsem u moc knížek zatím neviděla.

Co se týče postav, Eragon dospěl a od první knihy prošel obrovským vývojem. Tady je přesně vidět, že to není žádná zaseknutá postava, ale že se jeho charakter mění a vyvíjí. Už to není ten kluk z farmy, teď už to je muž a hlavně Dračí jezdec. Bavilo mě sledovat jeho učení u Oromise a rozhovory se Safirou, ale přesto byl pro mě tahounem hlavně Eragonův bratr Roran. Jeho pasáže mě bavily a zajímaly možná o něco víc než Eragonovi části, ale v celku to bylo plus mínus tak nastejno, ačkoliv byl pro mě Roran doopravdy zajímavý. Tedy... chvíli mi trvalo, než jsem si zvykla na to jméno, protože se mi teda hrozně nelíbí =D. Každopádně jeho nositel je ale fajn postava, takže jsem to nějak překousla a ke konci knihy už jsem to nijak neřešila.
Dále jsem si oblíbila i Nasuadu, protože to je konečně nějaká postava ženského pohlaví, když nepočítáme Arii, kterou tedy nijak zvlášť nemusím.

Ačkoliv mě druhý díl také bavil, nenadchnul mě už tolik jako jednička. První díly bývají většinou lepší, ale u Eragona je to na pováženou, protože v první knize jsme se hlavně seznamovali s Eragonovým světem, novými schopnostmi atd., zatímco teď jsme přímo uprostřed války a Eragon už zkrátka není ten nezkušený kluk.

Každopádně už jsem přišla Eragonovi na chuť a moc se těším na konec série, jak se to všechno vyvine a jak to skončí. Je to zkrátka kniha, která vás vtáhne do děje a nepustí, dokud se nedozvíte všechno, což se v Eledestovi rozhodně nedozvíte. Pořád zbývá spoustu nevyřčených pravd a hlavně otázek.

Může se zdát, že kniha je až moc dlouhá, ale není to pravda. I když je hodně tlustá, všechno jde hladce a plynule, že se člověk ani chvíli nenudí a každá stránka je nějak zajímavá nebo důležitá. A pokud se zrovna nic neděje, čekáte, že se něco dít brzy bude :D.

Co se týče obálky, také musím říct, že první se mi líbila trochu víc, protože tenhle drak kouká dost naštvaně =D. Celá série má ale moc hezké obálky, které čtenáře na první pohled zaujmou. Nejvíc se mi asi líbí Eragon nebo Brisingr, ale Eragon asi vede, ta modrá je moc hezká.

Ale abych se vrátila k Eldestovi, kniha mě sice nebavila tolik, jako jednička, ale i tak šlo o super příběh, který jsem si moc užila, takže dávám:

Hodnocení: 9/10
Tímto děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku :).

You Might Also Like

0 komentářů: