Diskuze

Diskuze #1: Jak dlouho píšete jednu recenzi?

11:25 Tereza Vlčková 12 Comments


Ahoj :) Mám tady první diskuzi na tomto blogu. Pravda, není moc zimní, když venku za oknem je skoro jaro (doufám, že to tak vydrží :), ale jinej nápis prostě nemám :D

Takže, dnešní otázka zní jednoduše:
Jak dlouho píšete jednu recenzi?
Čtete jí  ještě před zveřejněním? Měníte několikrát nadpisy, nebo už máte "hodnotící kategorie" předem připravené? Jak moc si dáváte záležet? 

Jsem zvědavá na všechny vaše odpovědi :)

You Might Also Like

12 komentářů:

  1. Och, když si dávám záležet, tak mi jedna recenze trvá něco kolem dvou až tří hodin. Hodně často nevím, jak v psaní pokračovat- proto přemýšlím nad celým příběhem a snažím se něco najít. To mi trvá asi nejdéle. Navíc nikdy mi nikdy nejdou psát kladné recenze. Prostě knížka byla úžasná až skvělá ale já jsem jednoduše úplně mimo a pořád bych opakovala to samé.
    Po dopsání si článek jednou přečtu a ještě ho nechám zkontrolovat bloggerem. Poté hledám obrázky, na kterých si dávám záležet, protože je to něco, co čtenáře zaujme jako první a snažím se je nějak vložit do textu tak, aby to nevypadalo děsně. :D
    P.S. Tenhle nápad s diskuzemi se mi moc líbí! Skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) No, já to mám stejně :D Hlavně s těma kladnejma recenzema, to máš naprostou pravdu :D Nebo mám taky problémy, když nesouvisle blábolím a opakuju pořád jednu věc, co mě nejvíc naštvala nebo zaujala :D

      Vymazat
  2. Recenze, pokud se tomu tak dá říkat, píšu zhruba hoďku až dvě, u každé knihy to je jinak. Někdy se stane, že samotnou recenzi napíšu rychle, ale ty konečné úpravy a formátování mi zaberou další hodinu :) ...zjistila jsem, že ne moc kladné recenze se mi píší lépe než ty kladné, protože většinou jsem schopná říct, proč se mi něco nelíbilo, ale když přijde na to, co se mi na knize líbilo, tak to si můžu vymáchat mozek a nic nevymyslím, i když jsem z ní byla nadšená, jak dlouho ne :) ...Název článku nějak nevymýšlím, jak jsem začínala blogovat, tak jsem chtěla, ale místo toho dávám jen název knihy a autora :) ...Taky se mi občas stane, že tří hvězdičkovou knihu úplně zakopu do země, jak byla špatná, a pak si uvědomím, že se mi vlastně líbila, jen měla své mouchy, tak to ještě přepisuju, aby to nevypadalo, že je tak hrozná, jak jsem původně napsala :D Jinak moc dobrý nápad :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já píšu recenze třeba i dva tři dny, snažím se urovnat myšlenky, abych nepsala páté přes deváté a podobně takže málokdy pak na ní něco měním, jedině formátování to mi dává zabrat :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já píšu jednu recenzi několik dní. Jeden den napíšu kousek a každý den něco málo připíšu. Většinou mě během dne něco napadne. Někdy ale píšu jednu recenzi tak 2 hodiny a půl hodiny maluju obrázek k recenzi. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nuž, prečítam si knihu, pripravím si o nej článok so základnými informáciami (autor, názov, séria, anotácia atď), ten si uložím a recenziu začínam písať až deň alebo dva dni po dočítaní knihy - proste sa na to musím aspoň raz vyspať, aby sa mi to uležalo v hlave. Veľa nad svojimi dojmami rozmýšľam, skladám si myšlienky v hlave a keď sa konečne dostanem k písaniu recenzie, trvá mi to približne 1 hodinu aj s úpravami. Asi to nie je veľa, ale u mňa ten proces skladania textu prebieha v hlave a keď začínam písať recenziu, väčšinou už viem presne, čo chcem napísať a ako to chcem napísať. Text si kontrolujem cez blogger v kontrole pravopisu, potom ho ešte pred zverejnením ešte raz skontrolujem a po zverejní si recenziu ešte raz prečítam. Ale aj tak stále nájdem nejakú chybu či preklep, nikdy to nedokážem celkom eliminovať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to naprosto stejně :) Akorát ještě potřebuju předtím hodinku v horké vaně, a pak to za další hodinu až dvě napíšu, jak už jsem psala výše :) Jen ty základní informace píšu až nakonec, protože to naprosto nesnáším, hledat fotky a dávat to do odstavců a podobně :D

      Vymazat
  6. Jednu recenzi píšu asi tak 1 - 2 hodiny. Je to taky hodně podle toho na jakou knížku ta recenze je. Před zveřejněním si recenzi ještě přečtu, abych opravila chyby, překlepy. Poslední dobou jich tam mám čím dál tím miň. Což je dobře. Když dopíšu recenzi a následně jí zkontroluju jdu hledat obrázky. Většinou dva. Hledání vhodných obrázku mi zabere celkem dlouho. Když je všechno hotové recenzi zveřejním :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Recenze se mi píší celkem dobře, protože si nemusím hledat žádné informace. Vše co píšu je z mé hlavy. Ale musím si nechat nějaký čas na uležení, protože pak vždycky dělám něco jiného a vzpomenu si, že jsem tam zapomněla napsat jak produkt nádherně voní atd. :D

    OdpovědětVymazat
  8. Při čtení knihy si dělám menší poznámky - co se mi líbí a co ne. Po dočtení knihy si napíšu takový úvod - název, nakladatelství, anotace... A až teprve další den (nebo až za 2,3.. :D) se pustím do psaní recenze. Musím si pořádně promyslet, co zkritizuji a co naopak pochválím (s tím mi perfektně pomáhají poznámky na kousku papíru, který mám založený v knize ;) ). Psaní samotné recenze mi pak zabere hodinu (pokud nemůžu najít vhodné obrázky, tak mi to trvá i déle). Upravuji věty, hledám překlepy, formátuji a přidávám obrázky - vše kontroluji v náhledu, abych věděla, jak bude recenze po publikování vypadat.. Až je hotová, vydám ji ještě ten den, nebo až další :)

    OdpovědětVymazat
  9. Záleží na tom, jak mě kniha oslovila, kolik věcí se mi na ní líbilo a kolik ne. Lépe se mi píšou recenze ke knihám, které nebyly tak úplně podle mých představ, protože k nim mám co říct. Pokud jsem četla úžasnou knihu tak pořád chválím a je to trošku nezáživné. Obvykle tak 1-2 hodiny ;)

    OdpovědětVymazat