Úvahy

Nečteš? Nekomentuj

13:54 Tereza Vlčková 8 Comments



Jak si pročítám různé blogy, nejen ty svoje, přijde mi, že skoro pod každým článkem vidím komentáře typu "Krásný článek, super příběh, to se ti fakt povedlo..." Případně jenom reakce na jednu dvě věty z článku.
Abych to zkrátila, zkrátka komentáře, místo kterých by jejich autor mohl jasně napsat "nečetl/a jsem, ale něco napsat musím."

Vždycky mi nad tím tak trochu zůstává rozum stát. Mně samotné by to přišlo vyloženě trapné, psát něco takového, ale 90% lidem, kteří takovéhle komentáře píšou, to ani nedojde. Proboha, když mě článek nezajímá a píšu jenom proto, abych na sebe upozornila, můžu rovnou napsat "nečetla jsem to, ale chci, abys šla na můj blog", no ne? Vyšlo by to nastejno a tupost onoho pisálka by trochu otupila upřímnost.
Stalo se mi to nejednou, vlastně skoro pod každým článkem se jeden dva takový najdou. Například jsem psala ne zrovna milou recenzi na knihu, kde převládala kritika, a jedna dáma mi pod to napsala: "Vypadá to úžasně, že bych našla prima čtení?"

Co je vlastně problém? Dlouhý článek, který se nikomu nechce číst? Nepřehlednost? Nedostatek času?
Ne. Tohle je zkrátka hloupost těchto lidí.
Člověk si na to časem zvykne, ale i tak mě to nepřestává dostávat, ačkoliv už čtu tyto komentáře jenom s úšklebkem. Je jednoduché napsat k designu, že je krásný; k recenzi, že je kniha úžasná; k meme, že je super; ale pokud  lidé vidí nějaký delší text, třeba úvahu nebo povídku, už je to na ně moc.

Je pravda, že když vidím komentář takového typu, na blog onoho člověka jdu s jednou myšlenkou: "Co to je za tupce?" a potom odcházím bez jakékoliv odezvy, kromě nutkání napsat na oplátku něco podobného pod článek, se kterým si dal/a práci.
Naproti tomu, když mi někdo napíše komentář k tématu, projeví zájem, to mě potěší a na jeho blog jdu mnohem radši a komentář mu oplatím ráda.

Pokud to nečtu, tak to nekomentuju, to je moje rada. Rozhodně víc potěší tři komentáře od lidí, kteří článek četli a ví, o čem byl, než deset, z kterých bude polovina úplně mimo. Jenže je mi jasné, že to nezměním. Že tímhle článkem nikomu nepromluvím do svědomí, maximálně o pár komentářů přijdu. Ale mě to zkrátka nedalo, člověk si občas musí zakritizovat, zapomlouvat. Tohle téma je skoro věčné, jako lidská blbost. Ale pokud se nad tím alespoň jeden člověk zamyslí, bude to úspěch :).

You Might Also Like

8 komentářů:

  1. Aj u mňa som párkrát našla 1vetové komentáre k rozsiahlej recenzii, kde napísali len, že by si aj oni chceli túto knihu prečítať 8D Tak je mi to tak nejak už ukradnuté, každý komentár poteší, ale ak je dlhší, prípadne sa vyjadruje naozaj k veci a vlastným názorom, tak ma to poteší omnoho viac 8)
    Pri meme ani nečakám, že by to bolo niečo dlhé. Ja sama obyčajné wishlisty okomentujem iba či tú knihu (ne)chcem alebo som ju už čítala.
    Recenzie a tematické články komentujem viac, lebo tam mám čo povedať, ale k niektorým recenziám nemám niekedy fakt čo napísať, len keď už som si to prečítala a mám to otvorené, tak k tomu aj niečo málo napíšem.
    Nezvyknem robiť koment-za koment. Ja keď mám čas, tak si pootváram postupne nové príspevky na blogoch, ktoré sledujem a veľakrát sa stane, že hodinu nerobím nič iné ako čítam a komentujem blogy. No stane sa, že týždeň nezavítam ani na jeden a pritom mne komenty pod články pribúdajú. Takisto komentujem ľudí, o ktorých viem, že moje články nečítajú.
    Ono je to s tými komentármi individuálne. Niekedy sa mne nechce a ani nemám čo napísať k nejakému článku, ale predsa tam nechám pár viet. Inokedy sa zase (ako aj teraz) rozpíšem o 4 rôznych veciach 8D Zbožňujem tematické články, lebo ma nútia rozmýšľať nad danou problematikou 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Podle mě záleží na tom daném člověku, co pod článek napíše. Ne všichni mají super vyjadřovací schopnosti a někteří z nich větu "skvělý článek" myslí opravdu uprímně. Ovšem, když vidím, že tentýž člověk okomentuje i další můj článek stejnou větou, už to něco znamená.
    U recenze bych očekávala delší komentář. Jestli někdo knihu četl, uvítám pokud uvede svůj názor.
    U memeček komentáře nečekám vůbec. Někdy se k nim prostě ani nic napsat nedá. Pokud je souboj obálek, dejme tomu, že návštěvník vyjádří svůj názor, ale když se jedná třeba o meme Bylo nebylo (opíšu první větu z knihy) - tak co k němu chceš napsat... Stejně jak řekla E_V_E napíšu, jestli jsem knihu četla nebo ne, či jestli mě zaujala první věta z knihy.
    Nejvíc komentuji články, které mě opravdu zaujmou. Pokud je daný článek fakt dobrý, rozjedu se a komentář je opravdu dlouhý :D. Avšak když článek stojí za starou belu - nekomentuji ho vůbec, nebo případně vyjádřím svůj názor (co se mi nelíbilo atp.) ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak mě se to naštěstí až tak nestává, ale na druhou stranu, když přečteš recenzi, kniha Tě zaujme, ale nečetla jsi co máš víc napsat? :D Ale jasný chápu, že komenty typu pěkný článek u třech příspěvků svědčí o tom, že ten člověk chce jen oplatit návštěvu :) Já komenty oplácím, přijde mi to fér, i když napíšu třeba jednu větu, ale článek čtu vždycky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Když se mi nějaký článek líbí, tak většinou napíšu skvělý článek, ale to neznamená že ho nečtu. Záleží na lidech ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Já když už si dám práci s napsáním komentáře, tak je to v tom případě, že k danému článku mám co říct, jop. :D Mě osobně vždycky více potěší delší komentář, za kterého poznám, že daný člověk článek četl, než kdyby to byl jen komentář typu "Pěkná recenze". Takže vlastně v zásadě souhlasím s tvým článkem a ohledně tohoto téma mám stejné pocity. :)
    Co se týče toho komentář za komentář - nikdy nepíšu k někomu komentář s očekáváním, že mi bude oplacen. Když mi pod článek přibude nějaký smysluplný komentář, vždycky se pak podívám na stránky dané osoby a pokud najdu nějaký zajímavý článek, okomentuji ho. Jop. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Nadviažem trochu na tento článok tým, že ja sa napr. aj snažím odpovedať na každý komentár, ktorý na svojom blogu dostanem. Ale keď je tam viac takých o ničom komentárov, tak sa veru dosť natrápim, kým napíšem nejakú normálnu odpoveď tak, aby som a neopakovala stále. Ináč nekomentujem na blogoch tak často, ako by som chcela, ale zase to, čo ma zaujme, to okomentujem vždy. A niekedy sa mi zase nejaký článok/recenzia veľmi páči, ale nemám k nemu čo povedať, len by som ho chcela pochváliť, ale príde trochu trápne napísať len toľko, že je to super článok, tak radšej nenapíšem nič.

    OdpovědětVymazat
  7. my se s tím setkáváme na blogu taky... prostě trdla

    OdpovědětVymazat
  8. Taky mě štvou jednoslovné komentáře nebo komentáře, že kterých je jasné, že ten člověk článek nečetl. Před pár dny jsem recenzovala (srovnávala) několik řasenek, konktérně 6. 6 ŘASENEK! A jedna slečna mi do komentářů napíše "Jé, tu jsem měla, byla úúúžasná!". Je z toho jasný, že článek nečetla a že se koukla jenom na ten prví obrázek. Nad tím jenom kroutím hlavou nebo se zasměju, ale dál to neřeším. Lidská blbost je věčná. Ale nad tím, že mi někdo u recenze napíše "Tak to si přečtu, vypadá to skvělě", se nepozastavuji. Co jiného napsat, když tě kniha zaujala a četla si jí? Někdy není možné napsat sloh o 200 slovech. Nebo třeba u grafiky nečekám, že se někdo vyjádří více než jednou větou. Co jiného totiž napsat?

    OdpovědětVymazat