Recenze: Vidím to co vrah - nepřítel v mé mysli

10:54 Tereza Vlčková 0 Comments

Autorka: Jill Hathaway
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256
Vyprávění: Ich forma z pohledu Vee
Anotace: Středoškolačka Vee má mimořádnou schopnost - během stavů bezvědomí se ocitá v těle jiných lidí. Svoje nadání se učí postupně ovládat. Najednou se ale probudí za volantem auta, které se řítí do neznáma. Zdá se, že se někdo "naboural" do jejího vědomí a snaží se ji ovládnout. Kdo je tento vetřelec? Proč se pokouší Vee sledovat a kontrolovat její mysl?

_________________________________

Děj

Ve druhém díle se opět setkáváme s Vee Bellovou, dívkou se zvláštní schopností dostávat se lidem do hlavy, jejím otcem, sestrou Mattie, a nejlepším přítelem Rollinsem. Celý děj se zamotává, když se Vee probouzí v autě řítícím se po silnici do neznáma. Znamená to, že se jí někdo dostal do hlavy a kontroluje její jednání, stejně jako to dokáže i ona. Kdo to ale je? Její záhadná teta Lydia, která se znenadání zjevila, Rollinsova nová kamarádka, která je pro Vee velkou konkurencí, nebo záhadná žena, která ji odvezla domů, aniž by věděla, kde Vee bydlí?

Styl

Kniha je poměrně krátká, styl je jednoduchý a čtivý. Děj odsýpá a člověk je zvědavý, co se stane dál. Přesto jsem se ale nad některými událostmi trochu pozastavovala, ne všechno autorce dokonale sedělo. Když o tom člověk ale moc nedumá a prostě čte, kniha je poměrně dobrá a poutavá.

Rozuzlení se mi líbilo, autorka dokázala poměrně překvapit. Zato ale nejsem příliš spokojená s vyřešením dalších záležitostí, jako například staré ženy, která Vee po nehodě odvezla domů. Čekala jsem nějakou větší roli, že bude Vee víc pátrat, a ne že se vše vyřeší na posledních pár stránkách pár odstavci. Takže některé události mi přišly trochu zbytečné, peripetie, kterými autorka dodávala na napětí. Četla jsem ale první díl, takže jsem nic světoborného nečekala, takže jsem nebyla zklamaná. Hathawayová udržela mou pozornost a zájem po celou knihu, takže co se týče poutavosti a čtivosti, nemůžu nic vytknout.

Hodnocení
Celkově se jedná o jednodušší knihu na oddech, ve které ale nechybí akce, napětí a nějaká ta romantika. Některé události jsou sice trochu přemrštěné a nechtělo se mi jim věřit, ale to už k dívce, která dokáže vklouznout jiným lidem do hlavy, prostě patří. Vee jsem si oblíbila a doufám, že bude i další díl.
Ačkoliv mi něco nesedělo a něco mi přišlo přemrštěné, kniha mě zabavila. Je to klasická oddechovka. Takže celkově - pokud nečekáte nic světoborného, bude vás to bavit.

Celkové hodnocení: 8/10
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment :)