Recenze

Recenze:Vzpoura

6:45 Tereza Vlčková 0 Comments


Autorka: Andrea Cremer
Nakladatelství: Knižní klub, 2011
Počet stran: 362
Série: Smečka
Díl: 2.

Anotace: Calle se Shayem se díky Hledačům podařilo na poslední chvíli dostat z hrůzyplného domu Bosquea Mara. U Hledačů našli azyl i spojenectví a konečně můžou být spolu. Jenže Calla se probudí z mdlob do děsivé nejistoty: netuší, co se stalo s členy její smečky, s její rodinou, a strachuje se o život Rena, mladíka, který jí byl už dávno předurčen jako životní druh. Poté co se do úkrytu Hledačů dostane Callin bratr Ansel, její nejhorší obavy se potvrdí… Cítí, že svůj útěk a jeho následky může odčinit jen tehdy, když se vydá zpět do Vailu a mladé vlky osvobodí. Naštěstí Hledače, kteří se jí ujali, nemusí nijak zvlášť přesvědčovat. Záchranná výprava začíná… Druhý díl celosvětově úspěšné akční, romantické fantasy trilogie Smečka.


Recenze NEOBSAHUJE spoilery :).

Jak jsem si na první díl stěžovala, dvojka mě velmi mile překvapila. Nebo ne překvapila, spíš se mi líbila víc takovým milým nevtíravým způsobem. Říká se sice, že první díly jsou většinou nejlepší, ale o téhle sérii to neplatí. Nedávno jsem si četla nejlepší scény a už se nemůžu dočkat posledního dílu. Přece jenom, když jsem dočetla, měla jsem úplné nutkání číst další díl.

V první části se Calla vrací hlavně do nedávné minulosti a vzpomíná na události, které předcházeli jejímu azylu u hledačů. Pokud jste četli první knihu a hned potom jdete na tuhle, budou se vám její vzpomínky zdát možná trochu nudné, protože v knize jsou vlastně vloženy části z předešlého dílu.

V knize najdeme mnoho nových postav - Hledačů. Odvěcí nepřátelé Ochránců pro Callu a spol. teď představují jedinou naději na lepší život, který jim nikdo nediktuje. Setkáváme se s poněkud výbušným Ethanem, kterému Calla zabila bratra, tkadlenou portálů Adne, Monroem, který ví víc, než říká a dalšími lidmi, více i méně sympatickými.

15973773648765454_whrmjti2_f_largeCo se týče Cally, ani mě v tomhle díle tolik neštvala, spíš mi přišla jako odhodlaná holka, která udělá cokoli, aby zachránila svojí smečku. Prostě si trochu vylepšila reputaci z prvního dílu, o svoje vlky má opravdu starost a je odhodlaná udělat cokoliv, aby je zachránila.
Zato Shay se ale předvedl v plné parádě. Štvalo mě, že si flirtuje s Adne jako divý a potom se může zbláznit, když se Calla slovíčkem zmíní o Renovi. To mě na něm štvalo vážně hodně, a nevím, jestli to byl autorčin záměr nebo se to prostě stalo, že se choval jako naprostý sobec a idiot. Tenhle kluk mi prostě nesedl, narozdíl od Rena. Ten je prostě z celé série nejlepší, i když se také moc nepředvedl :D.

Na zvláštní jména jsem si taky zvykla docela dobře, ačkoliv kamarádka z nich měla docela srandu, protože v té době jsme brali ve škole v chemii nějaké ty ehm... skupiny? A tam byl někde etan, jako chemická sloučenina =D.

Tumblr_m5149f0yt41r95tzeo1_500_largeCelý děj knihy se odehrává asi ve dvou dnech. Je to zvláštní, ale je to tak. Od té doby, co se Calla probere ji ženou od bitvy k bitvě. No mě by to štvalo, a hlavně mi to přijde nemožné, protože neměla skoro žádný čas na vzpamatování. Člověku se to ale nezdá, že se kniha odehrává za tak krátkou dobu, když je to na asi 300 stránkách, ale je to opravdu tak rychlé.

Co dodat, knihu jsem četla dvakrát, před nedávnem abych si osvěžila děj před čtením třetího dílu a líbilo se mi to. Je to příjemné, když přihlédneme k prvnímu dílu, který jsem minule docela nemile zkritizovala. Takže na konec musím říct, že pokud vás první díl zklamal, nebojte se sáhnout po druhém, protože je doopravdy lepší. Tedy pokud nejste fanoušky Shaye, který se chová vážně jako úplný pitomec.

Ještě musím dodat, že se mi moc líbí obálka :). Obálka k prvnímu dílu je také moc hezká, ale tahle je prostě nejlepší. Je hezky zelená, jarní :). A co se týče měsíců na začátcích kapitol, ty mi přijdou snad ještě padlejší na hlavu než v minulé knize, protože za dva dny se vystřídají snad tři úplňky =D. To je takové nevychytané, ačkoliv hezky provedené. Přesto bych to zasadila do knihy, kde by to doopravdy mělo nějakou souvislost s dějem.

Hodnocení: 7/10

You Might Also Like

0 komentářů: