Recenze

Recenze: Erebos

3:13 Tereza Vlčková 3 Comments

Autorka: Ursula Poznanski
Nakladatelství: Fragment, 2011
Počet stran: 320
Vyprávění: Er forma

Anotace: Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?

Obálka

Je naprosto skvělá. To oko je úžasné, stejně jako barvy. Červená a černá, to přímo říká, že v knize půjde o něco ďábelského.

Postavy


Nick Dunmore je obyčejný šestnáctiletý kluk, kterého zajímají kamarádi, basket, počítače ale i jedna slečna. Jako hrdina mi přišel sympatický, i když někdy jednal dost zbrkle a tak trochu zabědněně, měl nějaké zábrany, narozdíl od dalších jeho kamarádů. Akorát mi k němu trochu neseděl culík, ale co už.
A jeho milá. Emily. No, tak ta mi zrovna dvakrát do noty nepadla. Přišla mi taková moc vyumělkovaná a zkrátka taková moc perfektní. Ale do příběhu rozhodně neodmyslitelně patřila.
Jako další nesmím zapomenout na Nickovi kamarády a spolužáky. Jeden z jeho dvou nejlepších kamarádů - Jamie - je milý a trochu ztřeštěný. Nemůže vám nepřirůst k srdci, možná oproti Colinovi. Štvalo mě, že tak odkopnul kamaráda, hlavně na začátku.

Děj


Poté, co se v Nickově škole začnou šířit podivné balíčky, spolužáci začínají chybět a skupinky lidí, kteří se spolu nikdy předtím nekamarádily teď táhnou za jeden provaz. 
To je divné i Nickovi, kterému to nedá a musí se vrhnout do pátrání. A úspěšného, když mu spolužačka konečně záhadný balíček přinese. 
Od této chvíle Nick žije skoro dva životy. Jeden svůj a druhý jako svoje herní postava Sarius.
Jenže potom se to zvrtne. Aby postava postoupila, musí dělat různé úkoly, i ve skutečnosti. Erebos se zároveň snaží eliminovat i své nepřátele... 
Obětuje Nick za vyšší level ve hře i svůj život?

Hodnocení


Kniha je opravdu úžasná, chytlavá a vy prostě musíte vědět, co se s Nickem/Sariusem stane, jaký úkol bude muset splnit a jak proboha ta hra tolik ví? Zajímalo mě, kdo jsou postavy ve hře a co jsou Nickovi přátele ochotni všechno udělat.
Samotnou hru jsem si díky vyprávění Sariuse (v er formě) živě představovala, vše bylo jako takové středověké putování za pokladem.
Jenže potom se to trochu zvrtne a už mi to tak super nepřišlo. Nevěřila jsem tomu, autorka rozuzlení podala trochu špatně. Začátku knihy jsem uvěřila s chutí, někdo by ostatně takovou hru vymyslet mohl, všechno tohle by se dít mohlo, ale jakmile Emily přivede svého známého hackera, už jsem to autorce nežrala.
I tak ale jde o povedenou knihu, nebýt toho konce.

Vím, že jiný závěr by se asi nehodil nebo udělat nešel, ale i tak mi to přišlo hrozně nereálné a zkrátka jsem tomu nevěřila, to byl ten kámen úrazu.

Přesto Erebos určitě doporučuju, dokud není všechno jasné, skoro se nemůže odtrhnout, jen abyste vše zjistili. Přestože nemusím er formu, tady mi to vůbec nevadilo a kniha mě vtáhla i tak. Bála jsem se o Nicka a fandila mu.

Pokud váháte, rozhodně po knize sáhněte. Myslím, že se stoprocentně hodí i pro holky, i když se v ní jedná o počítačích.

7/10




Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment  :)

You Might Also Like

3 komentáře:

  1. Ja si tu knizku proste musim koupit :-D skvela recenze :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Knižku som čítala, je úžasná 8) Ja som bola taká rozčarovaná z celého príbehu, že ten koniec mi potom ani neprišiel divný. Možno neskôr ma napadlo, že to mohlo byť akčnejšie, ale sú to deti všetko a išlo o manipuláciu, takže sa mi to páčilo 8)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat