Recenze: Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem

14:24 Tereza Vlčková 4 Comments

Název: Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem
Autorka: Stacey Kade
Nakladatelství: Fragment, 2013
Vyprávění: Ich forma z pohledu Alony a Willa

Anotace: Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

________________________________

Tato kniha se mi zalíbila na první pohled, ještě předtím, než vyšla v Čechách. Nejen díky úžasné obálce, ale i díky anotaci a tématu. Tudíž jsem byla moc ráda, když jsem se dozvěděla, že ji Fragment bude vydávat v češtině. Jakmile mi kniha přišla, okamžitě jsem se začetla.

Obálka
Je skvělá, zaujme na první pohled. Moc se mi líbí modrá obloha v kontrastu s červeným písmem. Jediné, na co se snažím moc nekoukat je obličej kluka na lavičce, protože si Willa představuju hezčího =D. Zato Alonu ale vystihli skvěle.

Postavy
Alona Dareová je královna školy a namyšlená mrcha, i tak by se dala na začátku jednou větou prezentovat. Postupem času se mi ale hrozně líbil její vývoj, obzvlášť ve vztahu k Willu Killianovi. Popravdě jsem docela dlouho čekala, až mu místo Killian začne říkat Will =D. No a Will... pro všechny lidi okolo je to zvláštní podivín. Nosí mikiny, neustále si něco mumlá pro sebe a čas od času ho napadají duchové, které nikdo kolem nevidí. Má jedinou kamarádku Joonii a žije jen se svojí mámou, která už to s ním pomalu vzdává jako s bláznem.

Děj
Na začátku mě docela překvapilo, že Will má předepsané i prášky na hlavu, že si o něm každý myslí, že je blázen. Suze z Mediátora si s duchařskými záležitostmi rozhodně poradila líp =D. Stejně tak se chovali jinak i duchové - místo toho, aby Willa jenom žádaly, jakmile zjistili že je vidí, nedali mu pokoj. Takže když dal Will najevo, že s duchy umí mluvit, následovali dlouhé průpovídky a někdy i šťouchance a kopance od mrtvých lidí, kteří se mermomocí dožadovali jeho pozornosti. Naštěstí tam ale byla Alona... Nejdříve sobecká mrcha, potom ale ochotná pomoct někomu dalšímu, než je sobě. Vývoj jejich vztahu se mi neuvěřitelně líbil a oboum jsem jim moc fandila (i když Will mi přišel zajímavější :D).

Hodnocení
Na Mezi nebem a zemí jsem se těšila a rozhodně mě nezklamala. Je vyprávěná nejen Alonou, ale i Willem, což je rozhodně vítané oživení. Willovi části se mi líbily daleko víc, než Aloniny, protože se musel potýkat se skutečnými lidmi a duchy a řešit zapeklité problémy, když se tyto dva světy střetly. Také jsem mu hrozně fandila, když se ho jeho psychiatr pokusil zavřít nebo když se dostal do nesnází.

Jediné, co mi přišlo nevyřešené, byly Aloniny vztahy ve škole. Čekala jsem, že bude víc řešit svoje bývalé kamarády, obzvlášť potom, co jí nejlepší kamarádka přebrala přítele. Rychle se s tím ale nějak srovnala a začala řešit jinačí věci. Možná tam toho mohlo být trochu víc, ale nijak mi to nevadilo, protože ani tak nezůstaly skoro žádné nezodpovězené otázky.

Co mi ale nesedlo, bylo jméno Alona Dareová. Typické jméno pro nějakou Mary Sue. Alone - sama, Dare - troufnout si. Jako vážně? Čekala jsem, že podobně snový bude i příběh, ale opak byl pravdou. I přesto, že se jednalo o oddechovější knížku, přišel mi děj uvěřitelný. I tak jména ostatních postav, ty už byly úplně normální. Nechápu, co to autorku popadlo, ale naštěstí ujela jenom v tomto jméně.

Jak už jsem napsala, je to takové oddechovější, milé čtení. Moc mě to bavilo a když jsem si v úterý zapomněla knihu ve škole a musela čekat až do středy, abych mohla pokračovat ve čtení, mrzelo mě to, protože už jsem se těšila, jak si odpoledne počtu =D. Příběh mě rozhodně nezklamal, naopak. Už se těším na další díly, které podle anotací vypadají také velmi slibně. Setkání s duchem (tedy jenom v knížce =D) na mě udělalo dojem, takže si myslím, že si kniha po právu zaslouží plný počet bodů.

Celkové hodnocení: 10/10

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment :).
(A knihu na 100% doporučuju jako milé čtení s úžasným příbehem a tématikou. Pokud milujete Mediátora od Meg Cabotové stejně jako já, budete určitě nadšení.)