Recenze

Recenze: Smrtící polibek

7:33 Tereza Vlčková 2 Comments


Autorka: Alice Moss
Nakladatelství: Levné knihy, 2011
Forma vyprávění: Er forma (třetí osoba, zaměřená na více postav)
Žánr: Fantasy, vlkodlaci
Počet stran: 304

Názor po přečtení: Kniha mne velmi mile překvapila.

Anotace: Když drsný Finn a okouzlující Lucas přijedou do Winter millu, život šestnáctileté Faye McCarronové se začíná pořádně zamotávat. Dva chlapci bojující o její srdce jsou jen začátek; ve městě se dějí neblahé věci. V lesích je nalezeno mrtvé tělo, motocyklový gang se potlouká po okolí a sníh prostě nepřestává padat... Něco zlého se dalo do pohybu a jedině Faye a její nejlepší kamarádka Liz to mohou zastavit. Jak teplota klesá a noci do Halloweenu se krátí, dívky musejí odhalit tajemství Winter Millu - než bude příliš pozdě!
Faye a Liz jsou nejlepší kamarádky skoro odjakživa. Liz je populární a oblíbená dívka, jejíž otec je náčelník místní policie. Zato Faye o sobě říká, že je nudná. Mně to ale tak vůbec nepřišlo, spíš jsem měla za to, že Faye je z nich "ta hlavní". Každopádně je Faye ještě zapálená novinářka, jejíž otec je archeolog, který tráví víc času pryč ve světě, než s rodinou. Proto Faye žije se svojí tetou Pam (Fayeina matka umřela když byla Faye malá), která vlastní malý obchůdek s knihami.
Cute-girl-snow-white-winter-favim.com-333779_large

Dále tu máme Lucase Morrowa. Se svojí matkou Mercy se nastěhovali do obrovského sídla na kopci za městem. Morrowovi jsou velmi bohatí, a proto jejich příchod vyvolá velké pozdvižení.
Přesto mi ale Lucas moc nesedl. Líbila se mu Faye a byl až příliš seběvědomý.

A potom ještě gang motorkářů, kteří se usídlili v lesích za Winter Millem. Syn hlavního motorkáře - Finn - Faye hned na první pohled okouzlí, ačkoliv jí všichni říkají, aby se od něj držela dál.

Příběh je docela zamotaný, je v něm poměrně hodně postav, a vypravěč je téměř všechny sleduje. Co z toho vzejde? Na
začátku trochu zmatek, jak už to bývá, ale ke konci dokonalý přehled o tom, co se vlastně děje. Příběh se ale drží hlavně Faye nebo Liz, takže nemusíte mít strach, přesto jsou ale kapitoly o jiných postavách důležitá složka příběhu. Kapitoly jsou také docela krátké, a každá má název, což mě mile překvapilo. Je zajímavé po dlouhé době vidět názvy kapitol, byť jsou třeba jen na čtyři stránky. Obdivuji autorku nebo původní nakladatelství, za to, že je vymysleli.

Tumblr_m0qynedbm71qi84gto1_500_large
Samotná ústřední čtveřice hrdinů je velmi sympatická. Finn je drsný motorkář, přesný opak uhlazeného Lucase. Holky jsou jak už to bývá, kamarádky na život a na smrt, poměrně dost posedlé módou. Přijde mi to jako taková milá vsuvka, něco jako "Konec světa chce pořádný ohoz."
Celý příběh je protkán zimou, jak už napovídá název města. Je sice teprve září, ale venku už jsou závěje a zima, jako uprostřed ledna. To jediné mi místy nesedělo: mrzlo, sněžilo, a Lucas přijel na party v autě a vylezl z něj v košili. Nebo se Faye vydala sama lesem v noci, za sněhu. Chápu, že to v příběhu být muselo, ale neznělo mi to příliš věrohodně.

A jako poslední chci zmínit vztah Liz a Jimmyho - třídního ňoumy, kterého Liz ze začátku ignoruje, ale pomalu si k sobě hledají cestu.

Na to, že knihu vydaly Levné knihy, velmi mě překvapila. Překlad je dobrý, v příběhu nenajdete skoro žádné překlepy, což mě mile potěšilo, protože jsem je automaticky skoro pořád bezděčně hledala =D. Ale za stovku je kniha dobrá tak jako tak.

A taky se nesmím zapomenout zmínit o obálce. Líbí se mi, a to hodně, ačkoliv tak trochu zavání dívčím románkem už na první pohled. Navíc když to porovnáme s americkou (tady), je oproti té naší taková studenější, o trošičku líp vystihuje příběh, zimu. Ale co, to je jen takový malý detail. Hlavně, že nechali originál :).

Každopádně se mi ale líbí, ačkoliv vlk na obalu může být trochu zavádějící, a to se nezmiňuju o té poznámce o prodaných výtiscích a reklam na zadní straně, které hlásají o tom, že si můžeme hlavní hrdiny obléknout na stardoll.com.

Příběh je doopravdy velmi hezký, něžná romance, mrazivá atmosféra, vlkodlaci, zlo, nadpřirozeno. Možná se to může zdát až moc, ale mně se kniha velmi, velmi líbila, ačkoliv normálně nejsem fanoušek er formy. Akorát bych místy ubrala na vykřičnících, které byly pomalu za každou druhou větou! =D Občas mi přišlo, že kniha kladla důraz na zbytečné věty, jako třeba že si Faye nebo Liz koupily krásné šaty! Ne, dobře. Každopádně se mi kniha krásně četla, mile mě překvapila, zabavila, a proto jí dávám:

Hodnocení: 8/10

Zdroj anotace a obálky: Levné knihy - na webu Levných knih jsem knihu z nějakého záhadného důvodu nenašla, ale rozhodně si ji můžete zakoupit v normálním ochodě Levných knih :).
Zdroj doplňujících obrázků: weheartit.com


Další díl - Bláznovo stříbro - by měl vyjít brzy. Moc se těším :).

You Might Also Like

2 komentáře:

  1. Dokonalá knížka :) taky se strašně těším na další díl :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku bych chtěla, ale už ji nikde nemůžu sehnat :( Já to ale nevzdávám :D

    OdpovědětVymazat