Recenze

Recenze: Rozděleni časem - Bouře (Julie Cross)

9:14 Tereza Vlčková 0 Comments

Autorka: Julie Crossová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 312
Forma: Ich forma z pohledu Jacksona


Anotace: 
Přítomnost, rok 2009. 
Devatenáctiletý Jackson je normální student... tedy téměř normální. Dokáže totiž cestovat časem. Nic nemůže změnit, jen znovu prožít to, co se už stalo. Po útoku dvou neznámých mužů se Jackson ocitne o dva roky zpět.

Minulost, rok 2007.
Jackson se nemůže vrátit zpátky do přítomnosti. Jaké tajemství ho obklopuje? Proč ho pronásledují neznámí útočníci? Stojí tváří v tvář "nepřátelům času" a musí se rozhodnout, co všechno je ochoten obětovat pro záchranu svých blízkých a možná i celého světa...



Zpátky v čase
Jackson není tak docela obyčejný kluk - umí cestovat v čase. Svěřil se o tom jen jednomu člověku - svému kamarádovi Adamovi. Společně dělají pokusy, aby jeho schopnost otestovali. Jacksonova dívka Holly o tom ale nemá ani tušení, přestože ji Adam má opravdu rád.
To všechno se ale změní, když jsou Jackson s Holly napadeni. Jackson, který se doteď dokázal posunout jen o den dozadu, utrpí šok a ocitne se o dva roky zpátky.
V minulosti musí nejen zjistit, co se stalo s jeho dívkou a jím v přítomnosti, ale musí navíc i normálně fungovat a co víc - získat si svoje budoucí kamarády i v minulosti.

Postavy
Jackson mi jako hrdina nevadil. Naopak mě ale štval Adam - takový všudybyl všeuměl. Nikdy jsem neměla ráda tyhle přechytralé génie, kamarády hlavního hrdiny, kteří všechno okamžitě ví a vyřeší. Takže Adama jsem nemusela už jen z principu.
Adamova přítelkyně Holly je potom v knize (jako ostatně i Adam) hned ve dvou verzích - 007 a 009. To mě docela pobavilo, stejně jako to, že Jackson uměl být i docela vtipný.

Cestování v čase
Celé vysvětlení a princip cestování v čase mi přišel poměrně nelogický, jako ostatně valná většina knih, ve kterých se cestuje v čase. Pokaždé to má spoustu mezer, něco vždycky zbude nedomyšlené a nebo se nabízí tisíce otázek "co by kdyby".


No a nakonec tam přišla CIA. To už jsem nad knihou trošičku ohrnovala nos, protože, přiznejme si, iluze reálnosti vymizela. "Čau, jmenuju se Jackson a jsem úplně normální. Ale umím cestovat časem. Jo a můj táta je možná agent CIA, co mám dělat?" Asi takhle bych popsala první polovinu knihy. To mě opravdu otrávilo, protože jsem to autorce prostě nemohla uvěřit.

Naštěstí to ale poměrně spravila druhá polovina, kde byla už i nějaká ta akce. Závěr knihy mě bavil asi nejvíc, nechyběla tam akce a napětí. Celkově mě kniha bavila, i přes některé momenty, které jsem prostě nedokázala pochopit. Nebo momenty, kdy bych postavy nejraději propleskla, aby se vzpamatovali.

I přes to, že má kniha svoje mouchy, se mi četla příjemně a navíc hrozně hezky voněla :D Takže dlouhý školní den mi s ní byl hned milejší. Jedná se o takovou četbu, ve které se sice dá najít dost nesrovnalostí, ale zároveň i akce, napětí a romantiky.

Hodnocení: 6/10

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment, moc si toho vážím :)


You Might Also Like

0 komentářů: