Hodnocení knih a recenze podle Ďáblovy kabelky

11:11 Tereza Vlčková 3 Comments


Učitelka na češtinu do nás s oblibou hustí, že recenze musí být objektivní, autor do ní nesmí dát moc subjektivní názor (já si myslím, mně se líbilo...) a když něco zkritizuje, musí napsat, jak to napravit.
Nepopírám, že to tak je, naopak. Ale myslím si, že takových recenzí je spoustu a pokud někdo hledá recenzi, zaujmou ho i osobní názory recenzentů, nejen objektivní hodnocení.

Na druhou stranu, knižních blogů je tolik, že každý druhý může být stejný, stejně jako recenze. Je těžké nějak vybočovat, nějak se odlišit. Přemýšlela jsem, jak bych mohla být alespoň trochu jiná, aby pro vás můj blog byl nějak zajímavý a odlišný.

Nakonec jsem před pár dny náhodou napsala do svého spisovatelského sešitu 7 kritérií skvělé knihy. Když jsou všechny body splněné, považuji knihu za opravdu skvělou, úžasnou a hodnou pozornosti, jak jste si asi domysleli =D. Možná vás napadne, že takových knih bude asi poskrovnu, a máte pravdu. 
Knih, které splní všech sedm bodů je skutečně málo, ale rozhodla jsem se podle těchto bodů hodnotit. 

Zatím jsem tak napsala dvě recenze a uvidím, jestli mi to bude vyhovovat. Jestli to vyhovuje vám, budu ráda, když mi napíšete.

7 kritérií skvělé knihy podle Kay jsou:

1) Vydržím ji číst do brzkých ranních hodin?


2) Chci vědět, co se stane dál? Hltám ji a dokáže mě překvapit?


3) Mám ráda postavy?


4) Přečtu jí víckrát? 


5) Líbí se mi autorčin styl psaní?


6) Mám nějaké markantní výtky?


7) Nadchlo mě opravdu něco?

You Might Also Like

3 komentáře:

  1. Tento nápad je skvělý. :) Takovéhle recenze se mi líbí! :-) Četla jsem tvou recenzi na Serafínu a je to moc pěkně napsané. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý nápad! Určitě s tím pokračuj dál :)

    OdpovědětVymazat
  3. rozhodně originální :) mě osobní názory zaujmou více, než suché hodnocení... tvá kritéria se mi líbí a myslím, že dokáží nadchnout pro nějakou knihu ;)

    OdpovědětVymazat