Recenze

Recenze: Hunger Games - Síla vzdoru

10:33 Tereza Vlčková 1 Comments

Autorka: Suzanne Collins
Série: Hunger Games
Díl: 3.
První díl: Aréna smrti
Druhý díl: Vražedná pomsta
Počet stran: 344
Nakladatelství: Fragment
Vyprávění: Ich forma z pohledu Katniss

Anotace: 
Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.
Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...


Recenze na třetí, poslední díl Hunger Games.


7 kritérií skvělé knihy podle Kay:

1) Vydržím ji číst do brzkých ranních hodin?
Opět, ano! Na Silvestra jsem HG četla do pěti do rána a potom litovala, že se potřebuju aspoň trochu vyspat a nemůžu pokračovat ve čtení.

2) Chci vědět, co se stane dál? Hltám ji a dokáže mě překvapit?
Collinsová se se smrtí rozhodně nepere. Člověk nikdy neví, která z postav zemře - a hlavně to nečeká. Takže... několikrát jsem čuměla s otevřenou pusou a nemohla tomu uvěřit. Vážně to udělala?! :D


3) Mám ráda postavy?
Katniss je v tomto díle poněkud zmatenější - může za to otřes mozku, který jí v minulém díle způsobila Johanna Masonová. Také se často stává, že Katniss poněkud blázní, ať už ze strachu o své nejbližší, nebo kvůli zraněním a událostem, které se stanou. To se mi líbilo - je to logické, že z takových událostí nevyjde ladným krokem a úsměvem - je to takové lidské :D


4) Přečtu jí víckrát? 
Rozhodně ano :) Nejvíc se mi líbil první díl, ale stejně jako druhý, má i tento spoustu do sebe.


5) Líbí se mi autorčin styl psaní?
A-n-o! :D



6) Kolik mám výtek?
Ani moc ne - jen ten konec. Přišlo mi to takové zvláštně protažené, ale na druhou stranu nevím, jak by to měla autorka vyřešit jinak.


7) Nadchlo mě opravdu něco?
Úroveň třetího dílu rozhodně neklesla. Nechyběla akce, napětí, strach o hrdiny a i trochu romantiky :3 :D 
Jakmile jsem knihu dočetla, bylo mi líto, že končí příběh v jednom světě, ve kterém jsem strávila nějaký čas. Moc mě to bavilo a bude mi to chybět :) A podle toho jsem hned poznala, o jak výjimečnou sérii šlo.

Hodnocení: 7/8

Síla vzdoru je povedené zakončení povedené série. Autorka nezapomíná na akci, na typické jednání svých hrdinů, kterým jde ze všeho nejvíc o jejich blízké. Stejně tak nechybí "wow" momenty, kdy člověk prostě zírá s otevřenou pusou a říká si jenom: "cože??"

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment :)



You Might Also Like

1 komentář:

  1. Sílu vzdoru jsem dočetla nedávno. A bylo to teda síla. Nevěřila jsem, že zabije tolik postav. Byl to šok. Je to úžasná knížka. Podle mně nejlepší díl z celé série. Určitě si ho někdy přečtu znova :)

    OdpovědětVymazat