Recenze

Recenze: Hunger Games 2 - Vražedná pomsta

7:24 Tereza Vlčková 3 Comments

Autorka: Suzanne Collins
Série: Hunger Games
Díl: 2.
Předchozí díl: Aréna smrti
Nakladatelství: Fragment
Vyprávění: Ich forma z pohledu Katniss

Anotace: 
Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje!

Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?



1) Vydržím ji číst do brzkých ranních hodin?
Haha, teď jsem si naběhla :D Tohle je vyloženě hloupá otázka, co se týká celé série HG, protože odpověď je samozřejmě ANO! Člověk si nikdy nemůže být jistý, co se stane dál a příběh je tak čtiví, že další kapitolu si prostě přečíst musíte. Takže se snadno stane, že z "ještě jednu, poslední kapitolu" je najednou dočtená celá kniha :D.



2) Chci vědět, co se stane dál? Hltám ji a dokáže mě překvapit?
Zase hloupá otázka. No jasně, že ano! Líbilo se mi Turné vítězů a ze začátku nenápadný, ale o to palčivější odpor v některých krajích. Netušila jsem, co si autorka vymyslí a taky, že mě překvapila. Konec byl trochu zmatenější, ale o to originálnější. Bála jsem se, jestli z toho všichni vyváznou živí a hrozně jsem hrdinům fandila.

3) Mám ráda postavy?
Ke starým známým z minulého dílu ve Vražedné pomstě přibyl Finnick, další vítěz z Hladových her. Toho chlapa si prostě musíte oblíbit, i kdybyste nechtěli. Prostě sympaťák na první větu :D Stejně tak Mags a Johanna, která se na začátku zdá nepřátelská a nesympatická.
Musím podotknout, že ve filmu ji vystihli naprosto úžasně, stejně jako Mags a vlastně všechny postavy. Můžu zodpovědně říct, že film se na 90% shoduje s mými představami a knihou, což je hrozně super :).



4) Přečtu jí víckrát? 
Určitě! Celá série stojí za to, aby se k ní člověk vrátil. Sice je Vražedná pomsta prostřední díl, a ty obvykle bývají slabší, ale Collinsová knihu dokázala udělat dostatečně napínavou a zajímavou.

5) Líbí se mi autorčin styl psaní?
Jako u prvního dílu, jen se potvrdilo, že autorka rozhodně psát umí. 

6) Mám nějaké výtky?
Hurikán. Ne, že by mi vadil, ale proboha, Peeta je daleko větší slaďouš! Já bych mu hned skočila okolo krku, bez váhání! :D
Líbil se mi nápad s arénou - hodinami. Akorát mi to přišlo docela složité, na to aby to Katniss hned pochopila, ale budiž. Rozhodně to bylo originálně a zajímavě vymyšlené, ale tak nějak jsem si to vůbec nedokázala představit. Holt asi nejsem dost technický typ :D. 

7) Nadchlo mě něco?
Hrozně dlouho jsem nevěděla, co si myslet o Johanně. Chovala se jako drsňačka, která nebere na nikoho ohledy, ale její jednání se dá snadno pochopit. Líbilo se mi, že každá z postav měla svůj příběh, svou minulost, která je vedla k různým rozhodnutím. Také když si Katniss zlomila nohu a musela dlouho ležet v posteli - to bylo lidské a reálné. Žádná z postav nebyla nezranitelná nebo dokonalá - naopak, všechny postavy byly poměrně realistické.


Závěr:
Sice bych v některých situacích jednala úplně jinak než Katniss, ale to už je jenom věc názoru a nic to nemění na tom, že i pokračování je skvěle napsaná kniha se zajímavou a atraktivní zápletkou, zajímavými postavami a poutavým příběhem. Rozhodně drží vysoko nastavenou laťku po předchozím díle a rozhodně není zklamáním.

Hodnocení: 7/7

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment :)
Knihu si můžete objednat zde.

You Might Also Like

3 komentáře:

  1. Hunger Games miluju. Je to skvělá série. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasně napsaná recenze! Knížku jsem četla a celkem se mi líbila :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tvůj blog působí velmi mile a příjemně, určitě tu nejsem naposledy:)
    Hunger games jsem viděla pouze jako film , oba díly. Nicméně po přečtení této recenze musím zhltnout rozhodně i knihu. :) ! Knihy bývají mnohem propracovanější a detailnější.

    OdpovědětVymazat