Recenze

Recenze: Příběh draků - Serafína - Rachel Hartmann

10:47 Tereza Vlčková 2 Comments


Autorka: Rachel Hartmann
Počet stran: 352
Vyprávění: Ich forma z pohledu Serafíny
Nakladatelství: Fragment

Anotace:
V zemi zvané Gored žijí již po desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměří ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha? Budoucnost draků je v sázce a v Goredu již není pro nikoho bezpečno.




Příběh
Autorka čtenáře hned na začátku uvrhne do naprosto jiného světa. Člověk vůbec neví, co která věc znamená a co to vlastně je. První polovina knihy je opravdu zamotaná.
Svět království Gored je ovlivněn mírovou smlouvou mezi draky a lidmi. Jenže tato smlouva pomalu umírá - nejen díky smrti prince Rufuse, který je nalezen bez hlavy a důkazy ukazují na jedno z draků..

V příběhu Serafíny se dostáváme do zcela jiného světa. Světa s vlastní historií, jazykem, tradicemi. Stejně tak je tomu např. v Eragonovi, a stejně jako v Eragonovi, i zde najdete přehled postav a slovníček.


Hodnoceno podle 7 kritérií dobré knihy podle Kay:

1) Vydržím ji číst do brzkých ranních hodin?
Ehm... Kniha mě nijak zvlášť nepohltila. Četla jsem ji, abych ji přečetla, nijak jsem se do příběhu nedokázala vžít, navzdory doporučení od Chrise Paoliniho na přebalu. 

2) Chci vědět, co se stane dál? Hltám ji a dokáže mě překvapit?
No, nijak zvlášť. Jak už jsem psala, neodkázala jsem se moc začíst. Sice příběh obsahuje hodně akce, ale i přesto jsem neměla problém ji odložit i uprostřed děje. Autorka ale vytvořila zamotaný svět, který se nám postupně rozplétá. Třeba na začátku jsem vůbec netušila a bavilo mě objevovat, co co znamená a co jak je, když děj postupoval. Posledních sto stránek jsem přečetla na jeden zátah .

3) Mám ráda postavy?
Vypravěčka Serafina mi moc nesedla. Přišla mi dokonalá a trochu přechytralá, a to já na hlavních hrdinkách nesnáším. Přesto jsem se s ní ale postupem příběhu nějak smířila a i když mě někdy štvala, znám i daleko horší hlavní hrdinky :D. 
Za zmínku stojí i ostatní postavy, třeba princ Lucian Kiggs. Sympaťák :D. Stejně tak Fínin učitel Orma.

4) Přečtu jí víckrát? 
Jestli se ke knize ještě vrátím, nevím. Ale už si jí ode mě půjčily dvě kamarádky, protože obě milují fantasy a Paoliniho, takže otázka je, jestli se kniha vrátí ke mně :D. Jsem ráda, že jsem si jí mohla přečíst, ale pokud bych měla volit mezi Serafínou a Eragonem, bude to určitě Eragon.

5) Líbí se mi autorčin styl psaní?
Nijak mě na zadek neposadil, ale ani mě nezvedl ze židle nějakými hloupostmi. Takže zlatá střední cesta. 

6) Mám nějaké výtky?
Jak už jsem říkala, Serafína mě hned na začátku moc nenadchla. Není to nejhorší, přesto se ale mezi moje nejoblíbenější hrdiny rozhodně nezařadí.

7) Nadchlo mě něco?
Nadchlo, to se říct nedá, ale myšlenka draků, jakožto vyvrhelů, kteří nosí na krku rolničku a nemají téměř žádná práva, se mi docela líbila. Čekala jsem, že budou ctění a obdivovaní, takže to bylo takové zajímavé překvapení. 

Hodnocení: 6/10

Pokud máte rádi draky a fantasy, tohle je určitě kniha pro vás. Možná se bojíte, že se jedná o jinak napsaného Eragona, ale opak je pravdou; Hartmannová vytvořila vlastní, originální svět. Určitě se jedná o fantasy, které stojí za pozornost, ale přesto je kniha možná trochu moc přeceňovaná. 

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment :)

You Might Also Like

2 komentáře:

  1. Serafinu si chci v nejbližší době přečíst a jsem zvědavá co na ní budu říkat já :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja ju práve čítam. Úvod je trochu mätúci, ale keď sa v tom človek zorientuje, je to dobrá kniha. Jeden z tých originálnejších nápadov, k akým som sa v poslednej dobe dostala. Už s teším, ako to asi skončí :)
    http://all-dreams-are-real.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat